ade je yang tak kena


Selasa
12/1/2013

Hari ni rasa aku rasa penat sangat.Bangun awal pagi bersiap-siap nak pergi daftar asrama.Awal jugak la aku sampai.Bila sampai je tempat pendaftaran dah ramai dah orang kat situ.Lepastu aku duduk la kat situ.
"Asal la lama sangat kene tunggu"

Semua orang yg datang lebih awal daripada duduk je.Aku masuk la kat dalam dewan tu. Tanya orang yang bekerja kat situ."Akak lama lagi ke pendahtaran.Pukul berape ye start"Nanti ktorang panggil .Akak tu cakap.
Aku pun kuar la daripada dewan tu. Dah tunggu punya tunggu.Aku masuk je kat dalam dewan tu ,walaupun belum lagi waktunya. Duduk la kat dalam dewan .Dah selesai semua hal pasal kat dewan tu..  Dah amek kunci semua Aku pergi la kat asrama yang ditetapkan tu.. "Aku sorang je ke baru sampai mane yg lain."Takut gak sape je housemate aku kan.Aku ngan parents aku cek la kalau ade ape2 yang rosak.. Pintu dapur dalam keadaan bahaya,, dalam hati "selamat ke aku duduk sini".Pintu utama kunci pintu patah dan rosak.. Aku buatla aduan. . Ade kerosakan..

Satu lagi hal.Mase dah selesai kemas2 bilik aku tu aku nak balik rumah. Lepastu aku ingatkan dah bwak sekali kunci bilik ngan aku,rupa-rupanya kunci tertinggal pulak dlm bilik.Pintu tu aku dah kunci dah.Aku amek la bende yang mampu melembutkan pintu tu ,mane la tau . Aduii... tak berjaya aku nk bukak pintu.Dah malas sgt nak fikir aku balik je rumah... lantak la ape yang nak jadi. Tapi aku doa2 sangat kunci aku berada dalam keadaan yang selamat kat dalam bilik tu..
Sedih jugak sebab aku tak dapat nak satu rumah dengan housemate aku mase sem1.. Diorang dah macam adik-beradik aku.Ape2 pun kitorang sentiasa bersama.
Tapi kenapa asrama aku jauh sangat dari kampus aku.. nak ulang-alik g blajar.. Dugaan2..
Hari seterusnya aku doakan bertambah baik dan tenang..



Ka

No comments:

Post a Comment